Friday, October 22, 2010

Ramadhan dan Eidul Fitri berlalu...

Masa bulan Ramadhan dulu..ada jenguk blog ni 2 x aje...bersawang rumah ni..hehehe...selalu masuk blog sebelah malam, tapi bulan Ramadhan balik solat tarawikh dah 10.30 malam keatas, jadi on lap top untuk tahu CI aje...sebab jarang tenguk berita semasa kat tv...boring tengok berita kat tv...huhuhu...x boleh bla ...

Masa kerja dulu..kalau bulan puasa...masa untuk orang berniaga menambah pendapatan..terutama orang jual kuih raya...kawan-kawan sekerja pun meng 'order' lah kuih-kuih raya kecuali saya...hua..hua..hua...pasal x order...? pasal anak-anak makan biskut raya yang dia suka aje...kebanyakkan yang dijual bukan pilihan anak-anak...sbb tu x beli biskut raya....mana ada orang jual cornflake madu, biskut mazola, biskut dua jenis ni x ada dijual di pejabat saya.

Jadi dua biskut ni saya buat sebab anak-anak, itupun tunggu hari cuti macam Sabtu & Ahad sebelah pagi..lepas tu beli jenis kudapan yang rangup seperti kacang ke...maruku ke..rempeyek ke dan buat kek sebiji dua...dan bila dah duduk dirumah saja sejak 2 tahun ni...masih 2 jenis ni juga yg saya buat atas permintaan dan tahun ni saya buat cupcake saja...cup cake coklat dan cup cake marble tu pulak di bancuh anak saya yang paling kecil yg darjah 2 tu....cuba tengok rupa kek cawan tu...  gula macam x hancur..pasalnya...masa dia bancuh kek tu saya x sempat nak membantu pasal tengah buat choklat...nak tengok?...lihat aje...

Biskut kegemaran....nak resepi? nanti saya masukkan....



dan ini coklat pralin buatan sendiri....x payah dah nak beli.

anak-anak di pagi raya.

No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails