Sunday, July 31, 2011

IM Hassan Adli ...Calon menantu TERBAIK untuk kaum ibu

Hari minggu lepas, 24/7/11, kami sekeluarga ada di Melaka sebab kakak suami buat majlis pernikahan anak mereka Siti Nadiah...sibuk punya pasal terlupa nak snap gambar pengantin....balik dari sana waktu dah tengahari....hubby dah mengantuk sangat...saya kata singgahlah kat R n R tidur sekejap....masuk parking kat R n R Seremban lelapkan mata...tiba-tiba terkejut macam kereta kena langgar dari belakang...hubby turun dari kereta, tengok..rupanya ada la sorang chinese man nak masuk parking kat sebelah tapi tak reti sangat kut nak adjust stereng....habis bercalar kereta.....tapi hubby tak cakap apa pun.....chinese tu cakap... tak de apa kan...tak de apa kan...hubby tengok je...dan angguk-angguk....lepas tu langsung tak jadi tidur, balik K.L terus.....lepas tu hubby kata nak makan tengahari kat mana?...saya kata nak makan lauk kampung...terus kita orang pergi kat Restoran Haslam di Jalan Pahang.....ramainya manusia..makan kat situ...tapi lauk pauk dia memang best...wallaaaaa ....  best gilaaaaaaaaaaaaaaa......!!!!Tapi ini bukan story mory yang nak saya sampaikan.......tapi yang ini............
Si Iqa kata lepas ni pergi Jaya Jusco boleh...saya kata Kat Wangsa Maju...oklah ...solat zohor kat situ sekali.....Lepas solat kita orang merayau-rayau kat kedai-kedai dalam JJ tu, dan menyinggahlah kat kedai buku MPH..sambil menegok buku tu tak lama kemudian terpandang orang yang baru masuk kat kedai tu...eh!!! macam Imam Muda Hassan Adli lah....pandang lagi...ha ah....lah dia lah....ala comelnyaaaaaaaaaaa!!!!!!kulit putih....muka comel.....dia datang berdua.....dengan anak saudara kot?
So sambil tengok buku sambil tengok Imam Muda tu....ha...ha...ha....cakap kat anak-anak pegilah ambil gambar ustaz tu...anak-anak kata MALU LAAH.......
Memandangkan ustaz Li tu bukannya jauh pun saya pun panggil perlahan-lahan..."Ustaz........ustaz Hasan....anak saudara dia yang toleh.....anak saudara dia  tunjuk....Ustaz Li pun menoleh...boleh ambil gambar?...ustaz Li senyum..saya sebut anak-anak malu nak ambil.......,dia sebut sambil senyum MALU?,,,,,,saya pun snap lah gambar ustaz Li....tapi...saya pun dah masuk kategori malulah jugak...he...he..he, sempat Ustaz Li tanya...datang dari mana?...saya pun jawab dari Selayang...tapi....lepas snap saya pun bergerak ke rak buku yang lain....malu wehh!!!!!!!...tak pernah-pernah nak snap gambar orang lain apatah lagi...orang yang popular.....padahal saya ni dalam kategori orang yang MESRA ALAM gitu......tapi depan ustaz muda ni....saya dah jadi pemalu la..pulakkkk...hua....hua.....hua... Ini gambar di kedai buku tu.....
Masa tu hubby kat tempat lain....tapi hubby ada cakap dalam minggu ni Ustaz Li nak datang pejabat dia...saya pun pesan kat hubby..kirim salam Assalam kat ustaz..cakap terima kasih sebab benarkan ambil gambar dia....dan gambar dia saya masukkan kat blog.....tengok secara berdepan...sopan dan senyum je Ustaz Li..lembut aje bila bercakap.....wah!!!! ini calon menantu yang TERBAIK untuk kaum ibu di luar sana......  pa akal la anak-anak gadis saya masih remaja....kalau tidakkk....saya orang pertama nak ambil dia jadi menantu....wakakaka!!!!!!!
Hari ni 28/7/11, sambil tengok siaran langsung bolasepak Malaysia lwn Singapore, tanya hubby, Ustaz Hassan jadi datang?...hubby kata datang...tapi ramai perempuan dari lelaki...perempuan  yang jarang tengok muka kat surau pun ada datang....yang tak bertudung siap berskarf, merah telinga, muka Ustaz Hassan malu kot atau terkejut sebab ramai betul perempuan....saya tanya sampaikan salam tak?...tak sempat..masa salam orang lain dah beratur panjang tunggu nak bersalam, belum yang perempuan lagi....tak bersalam tapi sibuk nak bergambar-gambar....dan hubby kata lagi, Ustaz Li sempat sampaikan pesan datanglah kat kampung 31/7/11 dia buat kenduri doa selamat...orang kampung dah tanya bila nak buat kenduri...sempat Ustaz Li melawak....bukan kenduri dia kahwin...sesiapa yang nak masuk jadi calun boleh lagi mendaftar....wakakaka...... saya sebut dia dengan panggilan ustaz Li..sebab dia bahasakan diri dia  dengan panggilan Li (Adli).Ini gambar sewaktu datang ke pejabat hubby di Damansara.

No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails