Thursday, April 19, 2012

Jadi wakil rakyat, bukan jadi wakil tembolok

Tinggal dalam pondok usang
MUAR - Lapan beranak di Kampung Parit Abdul Aziz, Sungai Balang Darat dekat sini, terpaksa tinggal di pondok usang selepas rumah mereka musnah dalam kebakaran pada Jun tahun lalu.

Norhawa Arip, 37, berkata, pondok tersebut dibina atas tanah milik ibu mertuanya hasil gotong-royong penduduk kampung kerana mereka sekeluarga tidak mempunyai tempat untuk berteduh.

Menurutnya, pondok berukuran 20x15 kaki ini didiami bersama suami, Ariffin Md Amin, 39, dan enam anak mereka berusia 15 hingga tiga tahun, sejak lapan bulan lalu.

“Apa yang menggusarkan hati saya apabila memikirkan keselamatan anak perempuan berusia 15 tahun kerana dia sering tinggal sendirian dengan keadaan rumah yang tidak berpintu,” katanya.

Norhawa berkata, selepas tragedi tersebut dia ada membuat permohonan rumah baru daripada Baitulmal menerusi ketua kampung tetapi masih tidak mendapat sebarang maklum balas positif.

Sementara itu, Ketua Kampung berkenaan, Abdullah Basiron berkata, pihaknya akan membantu untuk mengemukakan semula permohonan tersebut.
..................................................
Baitulmal pun tak ada respon..buat bodoh aje...kalau orang miskin macam ni..buat tak layan...kalau kena rembat dengan orang-orang yang bergelar didepan nama mereka...boleh lepas lak pulak!!!!
Yang menghairankan bin pelik, mana pergi wakil rakyatnya?

Takkan jadi wakil rakyat nak dapat gaji je tapi kerja tak mau?
Waktu pilihanraya anda dipilih sebagai WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL TEMBOLOK DIRI SENDIRI..GAJI ANDA DIBAYAR OLEH RAKYAT BUKAN PARTI YANG ANDA WAKILI…NGERTI?????
(udah ngomong dalam bahasa Indon aku...Tu..laa…pasal..ramai na warga asing boleh jadi pengundi….)


No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails