Sunday, April 1, 2012

Sale!! Sale!!Sale!!

Betul ke murah?...atau harga dinaikkan dari harga asal, lepas tu diturunkan 70% ke 80%... sesiapa yang suka window shopping mesti tau pasal harga…apatah lagi kalau barangan tu memang dah di “aim” nak beli…. Saya pernah terkena..nak sangat baju tu…dalam hati kata tunggulah “SALE”, bila kedai tu buat sale…hahaha..Tipah tertipu..tertulis situ turun 20 %, tapi sebenarnya bukan turun tapi naik dari harga yang saya lihat dulu…tapi masa tu tak adalah terfikir nak ambil gambar harga dengan baju tu der..supaya bila terkena seperti ni…boleh tunjuk kat tauke kedai yang dia menipu dan boleh buat lapuran kat Kementerian ….
Semalam saya dan keluarga menumpang sekaki jualan SALE ni…mana lagi kalau tak ke SOGO…kalau kat sini saya percaya lah sikit..pasal saya dah bandingkan harga dengan tempat lain..contohnya langsir..,memang berbaloi-baloi… (nak jadi tukang promote pulak leteww….muahahaha..)
Masuk jalan TAR..jammed….mak oii yaiii…parking SOGO penuh..parking la kat bangunan sebelah..apalagi CIMB lah…pergi pun sebab hubby nak beli slack…tapi anak-anak menumpang shopping beli cadar katil…tahun lepas beli satu je cadar single, si Thira nak sangat warna pink…kali ni beli lagi…harga tak sama..pasal kualiti tak sama…bukan pasal harga naik tau!  (macam dapat komisyen dari SOGO jer niiiii….miahahaha..)
Kalau tengok orang bershopping ni…memang Melayu sesaja….ramai seramai-ramainya….hubby saya cerita…ada sekali tu Chinese man cakap kat hubby saya macam ni …….  “kalau tengok orang Melayu shopping, macam duit orang Melayu tak habis-habis…” Wow!!!!orang Melayu duit tak habis-habis???
Wah!!! Duit dapat dari NFC ka? atau tak payah bayar hutang MAS ka??? Atau dapat untung atas angin ka???? Ceciter..ceciter????


No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails