Monday, December 20, 2010

Tunggu keputusan dan tawaran ke sekolah Teknik/Vokasional

Adibah Nabila tunggu keputusan PMR...sewaktu hujung bulan Oktober dulu, dia ada bagitau, kawan-kawan dia isi borang untuk ke sekolah Teknik / Vokasional ambil bidang Teknik / Vokasional @ Kemahiran untuk tingkatan 4....sekolah dia ada juga... Seni Reka Pakaian dan Seni Reka Tanda, Aliran Arab pun ada....saya suruh tanya kawan dia mana dapat borang tu....tapi dia terlupa nak tanya...Saya pun semak kat internet...masa tu dah tengah bulan November...kebetulan Kementerian Pelajaran Bahagian Teknik dan Vokasional tengah membuka tawaran permohonan secara online....   tarikh tutup dua minggu lagi...nasiblah saya duk jenguk Pak Google..kalau tidak terlepas.... 

Saya isi permohonan secara online..mula-mula isi Sekolah Teknik Pasir Mas Kelantan...ambil bidang Pengaturcaraan komputer...dah submit dah....tapi saya semak subjek penting selain dari komputer adalah Matematik Tambahan... ohh...anak saya tak mampu....matematik biasa pun cukup-cukup makan aje.....saya kata kat dia..kena tukar bidang...syarat permohonan mesti satu sekolah dan kena letak 2 bidang sebagai pilihan....saya tukarkan bidang...dan husband kata..." kalau tak jadi ambil bidang tu...tukar bidang lain kenapa x cari sekolah yang dekat sikit...saya pun carilah kat satu laman web lain...kebetulan laman web tu ada bagitau sekolah dan bidang-bidang yang di tawarkan...  
Saya tukar permohonan sebelum ni...dari bidang lain dan juga tukar sekolah sekali...Kakak kata kawan-kawan kat facebook bagitau keputusan keluar 23/12/10....saya tanya keputusan ke sekolah Teknik/Vokasional bila?... dia jawab mana nak tau...

Cuti-cuti sekolah ni...lepas buat sarapan, mesin kain (sidai kain kakak Diba yang buat), saya berkemas rumah serba sikit...saya baring tapi terlelap lak pulak....tiba-tiba si kakak ...Ibu...ibu... kakak berjaya bu...saya terpinga-pinga ..haaa apa?....permohonan kakak berjaya bu...... Ohh...rupa-rupanya permohonan beliau masuk sekolah Teknik/Vokasional  berjaya....Alhamdulillah....
Minggu    ke dua bulan Disember surat rasmi dari Sekolah Teknik Kuala Klawang sampai....sebelum surat tu sampai...saya dah cakap dengan husband kena buat kad bank untuk   si kakak...walaupun pada bulan November dulu, saya dah bukakan satu kad bank untuk dia...tapi kad tu saya pegang.....saya kata kena buat kad bank yang banyak cawangan.. saya pun bawa dia ke bank kat Sri Gombak...Bila husband balik dia tanya, kenapa tak buka kad bank ofis dia saja...ohh..ya tak ya juga...tapi dah saya terlupa..nak buat camana....  Bila baca surat tawaran dan benda-benda yang perlu di bawa...banyak jugak ni nak kena beli....belum duit untuk asrama dan peralatan sekolah....hmmmm....

No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails