Thursday, December 15, 2011

Jangan suka mengambil kesempatan!!!!!!!


Assalam, lama dah tak jenguk blog, hari ni saya masuk pun sebab saya nak lepaskan rasa geram saya sangat-sangat...

Saya dan anak-anak memang dah lama tak pergi apartment kami...disebabkan cuti sekolah yang masih panjang lagi, kita orang pun pergilah duduk sana..tambahan si Ira asyik sebut nak mandi kolam tak sudah-sudah....

Nak dijadikan cerita, semalam lebih kul 9.00 malam, saya ajak hubby dan Ira, pergi kedai sayur yang berhadapan dengan pasar borong Selayang, sambil angkut majalah dan frame gambar untuk dihantar ke Nakhoda, bila sampai kat bawah apartment, tunggu hubby tak muncul-muncul dari parking kereta...apahal pulak ni???...padahal dia dah turun lebih awal...tunggu punya tunggu punya tunggu, tengok-tengok dia datang dengan sec.guard, sambil bagitau ," kereta u kena kunci! "...saya tanya apsal lak kena kunci?...Apa diaorang ingat kita ambil parking orang lain ke?

Hubby pegi uruskan kat management ofice... barulah pergi ke parking semula...si Ira yang ikut, ...saya tak ikut...sebab benda-benda macam ni akan buat saya marah.. Saya tunggu...saya tanya hubby apa kes?..sampai kena kunci?...hubby kata diaorang ingat bukan tuan punya parking yang parking....Saya pun rilekslah...walaupun ada rasa tak puas hati...

Lepas beli sayur, mee dan kue teow untuk dimasak besuk (hari ini) saya ikut hubby pergi ke ofisnya di Damansara...kena lalu tak berapa jauh dari Istana Negara yang harga berbillion ringgit tu....singgah sekejap aje ambil h/p hubby yang tertinggal.....Lepas tu kami singgah kat gerai makan yang berhampiran up town Sri Gombak...lepak makan yong tau foo, dan char kue teow...kemudian balik apartment....

Sampai kat tempat parking "slumber badak" aje..ada kereta lain parking kat tempat kereta kita orang....  hubby kata ada kereta lah parking!...dan disinilah rasa marah dan geram saya bermula....hubby pusing kereta pergi kat Sec.Guard kat pintu masuk, tapi agak jauh jugalah dia berhenti, saya turun tanya kat guard, apsal orang lain parking kat tempat kita orang...sebab apartment ni..kalau tak ada kad masuk "smart card entry" seakan "Touch N Go"...tak siapa pun boleh masuk.....kalau masuk dan parking kat tempat orang lain akan dikunci dan denda RM50.00/.

Saya cakap..dahlah kereta saya, you all kunci...sampai saya kena tukar kereta lain, sebab kereta saya tak ada sticker apartment...sebab dapat satu sticker saja...dan sticker tu ada kat kereta lain...balik-balik ...ada pulak kereta orang lain park kat situ...
Guard tanya nombor rumah berapa?...sayapun cakaplah....*******...kemudian pak guard-pak guard tu cakap sudah 2 (dua)hari itu perempuan komplein parking dia orang lain ambik....  Saya cakap, "banyak dia punya cekadak!!!"...sedap-sedap mengaku parking tu dia punya...saya kat apartment sejak 2007,  dan parking lot saya memang tertulis no.rumah saya....kalau parking lot kroni management , tertulis dengan nombor kereta ...ingat saya tak tau semua tu!!!...saya marah kat guard...kemudian ada sorang guard tu kata parking lah kat visitor...ohhh.....banyak cantik?????sedap-sedap bagi parking lot saya kat orang lain sampai kereta saya kena kunci...saya kata kat dia orang, " saya tak nak dan saya nak parking saya balik"!!!!!....guard tu kata tanyalah sama management...saya kata bagi nombor tel...saya pun tel..dan tanya apsal parking akak, orang lain parking?

Orang managent tu suruh kami tunggu depan pintu lif, rupanya orang management tu yang bagi orang lain park kat tempat saya dengan  alasan " menumpang sekejap aje".....saya bengang betul.... sebab dia bagi alasan "bodoh" sedangkan guard tadi cakap orang tu kata parking tu, dia punya....dan setahu saya orang yang beli atau sewa memang dapat parking seorang satu lot parking, dan boleh sewa lot parking lain, kalau nak lebih....Orang management tu tel.orang yang parking tu untuk alihkan kereta dan si perempuan tu kena parking kat tempat OKU...

Hari ni..saya sms jiran sebelah..sebab dia kat tempat kerja..saya pulak kat rumah...tanya memang dah lama ke ada orang lain park kereta kat tempat parking akak?....jiran saya balas sms... jawab memang dah lama ada orang guna parking akak, ingat akak sewakan...!!!!

Rupanya manusia ini di mana saja, tak kira tempat dan waktu...memang ada jenis yang suka mengambil kesempatan terhadap orang lain...satu perkara yang memang saya tak suka sangat-sangat kerana...manusia jenis ini, dia akan buat apa saja yang dia suka, asalkan dapat kat dia, sedara-mara, kroni ke..walaupun itu hak orang lain.

Seperti kata pepatah milineum " Nampak hebat sebab tinggal dekat kondo dan pakai kereta merc, tapi Lembu tetap Lembu".

No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails