Sunday, October 21, 2012

Bola Punya Pasal.....!!!!



Afiq Azmi Pemain Pinjaman dari Pasukan K.L

Saya memang peminat bola….ha …ha…ha…
Jangan pelik bin hairan bin ajaib k….!!!
Sejak zaman sekolah…siap jadi penyokong,
Pihak sekolah sediakan bas bawa pemain dan
penyokong. Tapi yang paling best bila pertandingan
akhir…sekolah saya Sekolah Tinggi Setapak K.L
vs Sekolah anak orang kaya-kaya iaitu St.John Inst.
Memang gempak wa cakap lu….bila sekolah
kami menang lagi kerek habissss….wakakaka..!!!

Bila bekerja pulak..minat diteruskan dengan menjadi 
penyokong pasukan Jabatan..hehehe masa tu kat JPA... 
JPA ni pulak team bola aje ada 2, Team A dan Team B...
dan kedua-dua team tu memang bagus, sebab satu jadi
Juara dan satu lagi tempat ketiga, sampai ke Johor 
saya ikut...sebab JPA juga sediakan bas untuk pemain
dan penyokong...Jabatan atau Kementerian lain
tak bawa penyokong. Bila ada free kami masuk 
Singapore....apalagi shopping laa....

Kalau setakat game Inter JPA...kadang budak-budak
bola siap "sound", Amy....kau punya pasal sampai 
Pengadil dengan Penjaga Garisan tak fokus kat kami,
apsal saya tanya???...Mana tak nya...asyik tertoleh-toleh
je kat engkau...wahaaha...gelak besar lu....!!!!

Tapi yang paling best ....bila Final Piala Malaysia...
saya ada sejarah tersendiri.....saya pernah join 
abang-abang saya jual topi, tshirt dan segala 
bagai di Stadium Merdeka...
dan yang paling best sangat-sangat... bila tengok 
pertandingan akhir Piala Malaysia, masuk stadium
free...lepas tu duduk kat kawasan VIP...betul-betul 
belakang tempat duduk YDA @ tempat menteri-
menteri tu...ha...ha..ha

Malam ni…tengok Final Kelantan vs ATM........
Saya sebenarnya tak sokong mana-mana..sebab
saya penyokong Selangor…kui..kui..kui..tapi pasal
Hubby beria sokong ATM…saya dengan sendirinya
dan si Iqa jadi penyokong Kelantan. Si Ira jadi
geng si ayah…

Saya cakap dengan hubby saya sokong juga ATM
tapi ATM mesin laa..pasal boleh keluar duit….ha..ha
Tengah dok melayan secara live pertandingan akhir
tu…ada lak pemain ni buat rambut Monahawk…....
ek eleh…muka handsome…tapi rambut Trojan…
sapa lagi kalau bukan pemain pinjaman Si Afiq Azmi …

Yang best bila Kelantan dah jaring gol… lepas tu ATM,
Lepas tu..sampai la 2-2 tambah masa lagi…adusss
letih larrr…nasib masa tambahan ada jaringan lagi..
Saya kata…”kan Kelantan menang”….!!!!
Jangan tak tau, rumah riuh rendah macam kat stadium….padahal yang tengok tu cuma empat 
orang…terlebih sudah..hahaha…
Bola punya pasal…kepala pun jadi weng !!!!

Tahniah lah pada pasukan Kelantan 3-2, tahniah
 juga untuk pasukan ATM, sebab malam ni kedua-
dua pasukan, main penuh bergaya!!!!! Syabas!!!


No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails