Wednesday, August 29, 2012

Hiasan Rumah 2012



Hiasan Rumah 2012
Tak perlu membazir….Cuma ubah suai apa yang patut
Bunga-bunga lama( ada jambangan bunga(bukan bunga hidup)
yang saya guna dan hias di pejabat dulu, dan kalau nak tahu, 
saya pernah menghias kat pejabat,tempat duduk saya (kubikel) 
dengan pokok bunga hidup, juga batu-batu sungai dan
pagar-pagar hiasan, satu-satunya tempat duduk yang ada landskap
juga bela ikan kecil-kecil (tapi, bela ikan ada 2 orang, saya 
dan sorang lagi rakan pejabat)
Pasal apa saya boleh buat landskap kat tempat duduk, sebab kubikel 
saya paling hujung tepi dinding cermin mengadap Bangunan 
Maju Junction, jadi setiap pagi bila saya menyirap pokok-pokok 
bunga dan bagi ikan makan,saya menyiram sambil mencuci mata 
melihat orang bersenam di Gym Maju Junction...ha..ha..ha - 
itu masa kat Cawangan Arkitek) 
Bila duduk di Bahagian Korporat, saya sorang yang menghias 
dinding dengan keychains dan gambar pemandangan juga cenderahati 
luar negara yang saya kumpul....nak buat landskap dah tak boleh
sebab kubikel saya tepi laluan pintu-pintu boss (PTD bujang-bujang).
Ha..ha..ha ...sempat cerita kisah lama lak pulak....ok sambung 
pasal hiasan....Jadi bunga-bunga tu.... di cuci dan jemur, lepas tu 
hiaslah,dan cenderahati dari luar negara yang  saya simpan tu......
saya buat perhiasan… sarung kusyen guna aje yang dah lama bersimpan…he..he..he..tak usah pening-pening dan keluarkan duit…
jangan ikutkan hati…nanti mati…jangan ikutkan rasa nanti binasa……
kalau keluar duit untuk bersedekah itu lebih baik…..





















Kalau saya ada simpan lagi gambar hiasan di pejabat dulu..Insya Allah saya akan masukkan di blog ni…..



1 comment:

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails