Friday, March 22, 2013

Politik...Politik.....ABCD!!!!!!


Politik, Orang Politik, Parti Politik, Main Politik Dan 
Dipolitikkan!!!!!..

Hari ni nak cakap pasal politik....bukan hari-hari pun cakap
pasal politik..jika saya baca akhbar,saya tidak akan terus 
percaya..(Tapi dah berbelas tahun dah tak beli dan baca)
Masa kat ofis dulu..akhbar free...saya lipat dan letak kat
meja Penyambut Tamu..minta PAR hantar ke Perpustakaan.
jika saya dengar berita saya tidak akan terus ternganga!!!
(Dulu saya peminat siaran Awani..tapi dah lama saya tak
tengok berita kat tv) Sebab..namanya pun politik, main 
politik dan dipolitikkan....

Membesar di pinggiran Kuala Lumpur...pasal tempat saya dah
di kira negeri Selangor...suasana politik dulu dan sekarang
jauh berbeza....bagai langit dengan bumi...sebab dulu ada
radio dan tv ...ada surat khabar ...itu pun surat khabar jarang 
beli.. sekarang dunia maklumat adalah dunia tanpa sempadan.....

Masa tu...kalau baik memang diwar-warkanlah tapi kalau salah,
buruk tingkah laku, ramai yang tak tahu...kecuali jika 
tertangkap dan di jatuhkan hukuman....baru tahu..kalau tidak,
usah harap..semua masuk bawah karpet la gamaknya.

Kalau dulu bila radio dan tv, mula keluarkan lagu ni..

dengan sendirinya taulah pilihan raya akan diadakan.....
kempen pun macam mereka tu tuan empunya tv dan radio 
aje...masa tu pilihan raya ke tidak ke..."Ada Aku Kisah!!!"   He....he.....he.....yalah masa tu bebudak lagi...

Tapi bila masuk sekolah menengah,kemudian masuk pulak
sekolah men,tinggi...disebabkan saya suka membaca,dengan 
sendirinya saya mengikuti perkembangan..
bila mula bekerja..semakin banyak yang kita tahu...dan bila 
dunia perhubungan(melalui internet) bermula awal 90 an, 
dunia terasa bertambah luas dan hari ini dipenuhi dengan 
segala kemudahan maklumat,lagilah yang banyak kita tahu 
dan kena ambil tahu...takkan nak buat bodo je...!!!!Bukan 
saja buka mata..buka hati....tetapi mesti juga membuka 
minda!! Apatah lagi dunia hari ini..fitnah melata-lata...!!!!
Sampai dah tak tahu haram dan dosa...

Jika anda semua sudah boleh mengundi...mengundilah kerana
Allah...(Yang Maha Melihat lagi Maha Mengetahui).





No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails