Thursday, July 5, 2012

Cinta Di Hadapan Pintu Kaabah



Assalam,

Nak cerita, Majlis Walimatul Urus 
yang satu ini, membuatkan saya TERUJA..
Dan rasa sangat-sangat bahagia…
Punyalah banyak majlis sebelum ni .
Saya tak pernah ambil kisah….
Tapi yang ini…saya TERUJA sangat-sangat
Sejuk dan sedap mata memandang
Walaupun bukan saya ada kat majlis tu pun…
Tapi…saya rasa macam saya pulak dapat menantu…
Saya ingatkan saya sorang aje rasa macam tu..
Rupanya orang lain pun begitu..


Cerita cintanya seperti Fairy Tale …..
sungguh indah dan besar kuasa Allah SWT.
Kisahnya  sebijik macam dalam novel
Si perempuan cantik berhijrah dalam kehidupan
Beribadat dan berdoa, pergi menjejaki
Tanah Suci Mekah , jumpa bakal suami di sana
Heronya handsome anak orang kaya,
Baik budi pekerti, punya  keluarga mertua yang baik
Dan yang paling indah…bertemu di depan
Pintu  Kaabah…..Masya Allah…Allah Huakbar….
Macam fantasi tapi realiti….Indahnya  JANJI ALLAH….


Allah S.W.T berfirman:
“Perempuan yang jahat untuk lelaki
yang jahat dan lelaki yang jahat
untuk perempuan yang jahat,
perempuan yang baik untuk lelaki
yang baik dan lelaki yang baik
untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)


Dan yang membuatkan kisah mereka ini indah…
Jumpa di Mekah 10 hari, seminggu balik dari Mekah,
Keluarga lelaki datang merisik, dua minggu kemudian
bertunang, tiga bulan kemudian terus nikah….
Bercinta selepas kahwin…sweet sangat-sangat…!!!
Inilah kisah cinta yang tercantik, indah, manis,
Menyentuh hati..rasa…jiwa malahan segala-galanya
Didoakan semuga pasangan ini kekal hingga ke syurga…
Aminnnnnnnnn….

2 comments:

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails