Tuesday, June 5, 2012

Bercuti Di Negeri Di Bawah Bayu Sabah...Hari Ketiga....


Mount  Kinabalu Heritage Resort & Spa

Sampai malam….inilah pemandangannya…




Naik ke chalet yang letak diatas bukit tanpa lift...kena naik anak tangga..dalam chalet sempat ambil gambar ni je...lagi sekali bateri h/p kong....tu laaa...belilah kamera!!!!

Thira semput...ambil gas..mesin tu memang saya beli untuk memudahkan kalau nak kemana-mana, bimbang pergi ke tempat yang jauh dari klinik atau hospital...Siaran tv hotel  semua ada Astro...tapi tak banyak channel...


Orang lain tidur nyenyak..saya pulak terjaga pukul empat lebih, pagi sunyi....sebab solat kat Sabah ni awal satu jam dari Semenanjung...saya bangun jelah....Air panas pulak rosak...air sejuk ya amat...ambil jugalah wuduk walaupun mengigil kesejukan...anak-anak lagilah mengigil-gigil..errrr!!!
Cantik pemandangan bila matahari pagi menyinar... 

Depan chalet dan juga belakang....






Bila pagi kawan hubby check kat meter letrik..dia betulkan barulah water heater berfungsi semula....orang hotel datang sebab dah buat report malam tu...kami cakap dah betulkan dekat meter...
Kami bersiap untuk sarapan dan turun tangga bertingkat-tingkat ni tak seletih waktu naik...tak ambil gambar tangga tu..gayat saya... Kena lalu jambatan gantung....dan tangga lagi kali ni tangga kayu...








Cantik pemandangan..bunga segar...pohon-pohon kayu....




dan waktu nilah adik Thirah meragam..sebab sakit perut.....
Kami plan nak sarapan di kawasan Pasar Tamu Kundasang....pergi jugalah....pujuk Thira..lepas sarapan nak pergi Kinabalu Park...



Cantik pemandangan dari Pasar Tamu Kundasang
Saya tak boleh nak sarapan sebab sakit perut dari semalam...dan adik Thira baru hari ni..nak tak nak saya terpaksalah tinggal dengan Thira dalam chalet tak jadi pergi Kinabalu Park...tak larat nak pergi chalet kat atas yang tinggi tu...barang-barang pun dah bawa turun awal-awal sebelum sarapan tadi...pinjam chalet kawan hubby yang terletak paling rendah....(sebab dia bawa ayah yang sudah berumur) lepas sapu ubat kali ketiga, Thira tidur nyenyak ...saya pulak tak boleh tidur...sebab anak-anak penyewa yang duduk kat chalet sebelah bising macam perang dunia ....dentam dentum, sekejap bunyi pintu..sekejap sliding door..sekejap pintu bilik air...bergaduh lepas tu menangis... nama pun anak-anak ...Saya tengoklah tv...yang ada cerita kartun channel Disney...hmmmm!!!!!

No comments:

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails