Monday, June 4, 2012

Bercuti Di Bawah Bayu Sabah...Hari Kedua..Part 2...


Pasar Kundasang
Semasa dalam perjalanan ke Hot Poring, kami kena
melalui Kundasang dan Ranau, jauh perjalanannya,
jalannya sebiji macam nak pergi Cameron Highland. Van kami berhenti di Pasar Kundasang…sama macam kat Cameron Highland peniaga jual sayur, bunga-bunga segar dan buah-buahan segar. Saya turun sebab nampak dia orang jual madu lebah, dan rose segar yang cantik menawan…

Masa kat sini, saya dengar azan Asar berkumandang, masa tu rasanya kul 3.30 petang lebih kurang, kami tak beli pun, hanya tengok-tengok je...

Sempat beramah mesra dengan makcik Muinah penjual sayur, gerai yang saya kunjungi..... 
Selepas tu kami teruskan perjalanan ke Hot Poring, lama juga nak sampai sebab Pasar Tamu kat Ranau jalan sesak....dah petang sampai kat Hot Poring.
Kami masuk kena melalui jambatan...jambatan gantung disebelah dah tak digunakan orang.






Ada surau dalam kawasan Hot Poring ni..ada yang berhenti solat ada yang pergi tandas dulu....ada yang meninjau-ninjau kawasan...
Papan arah...

kawasan kolam mandi air biasa...


kawasan kolam mandi Rock...


kawasan. mandi tertutup..

kawasan mandi air panas terbuka...


Lodge di dalam kawasan Hot Poring...








Rehat-rehat sambil tunggu adik Thira mandi yang tak serupa mandi di kolam air panas...pasal celup-celup kaki je.....
Balik lalu semula jalan Ranau...jammed...sebab dek Pasar Tamu...dan lebih lambat lagi...salah satu van pulak pancit tayarnya...tak ambil gambar pun...sebab malas nak turun..hari pun dah malam...Singgah makan di Walai Tokou Cafe...ramai orang...order lambat...sampai Mount Kinabalu Heritage pun dah malam..bilik hotel dah penuh...yang tinggal chalet je..atas bukit, kena lalu jambatan gantung dan naik anak tangga bukan sikit - sikit...malam tu ada yang turun balik untuk kira anak tangga tu...82 anak tangga...semput...oiii..!!!!
Ulang balik jadi 164 anak tangga kalau saja-saja nak turun naik- turun naik... Kau sanggup ?...Tak sanggup weiiii!!!!

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Entry lain yang anda mungkin suka...

Related Posts with Thumbnails